mandag 26. oktober 2009

Nytt liv!

Ja, da var det så absolutt på høy tid med en oppdatering her inne! Det har skjedd MYE siden sist, så det er ikke godt å vite hvor en skal begynne...

Sist uke var vi i Skien en tur. Veldig godt å komme hjem til mamsen og papsen, men også veldig rart å være vekke fra Tor Henry en hel uke... Det er så mye som skjer med tullemor nå om dagen, og forandringene kom som perler på en snor denne uka.
Som dere sikkert har fått med dere, så har ting vært ganske så "heise" (styrete) den siste tida. Sarah Olivie har ikke villet sove i vogga, vært vanskelig å roe, vanskelig å legge på kvelden, har ikke villet sitte alene i vippestolen, så jeg har stort sett sitti i gyngestolen med ho dag ut og dag inn. Det bærer huset preg av, kan du si... Ei god venninne har en støvsuger som går av seg selv til faste tider, en fantastisk oppfinnelse, og en sånn skulle jeg SÅ gjerne hatt i min mangel på vaskehjelp! Men NÅ er det blitt andre boller her i huset!!!

En av de første tingene mamsen sa da ho så hvor styrete barnebarnet hennes var, var: "Ho er vel ikke ei sånn som skal ha nesevarmer da?" "Nesevarmer"?, tenkte jeg... Hva er det? Jo, det å ha noe lunt foran nesa si når ho skal sove. Vi tre ungene var visst også sånn da vi var små. Heldigvis hadde jeg tilfeldigvis med meg en koseklut med kaninhode på som jeg prøvde å venne ho til. Den la vi inntil ansiktet hennes slik at den kom så vidt over nesa, og VIPS: Der slokna ho! Helt utrolig! Etter det, sovna ho på et blunk hver gang vi la ho i vogna med sutten og kaninen. Nå ligger ho og holder så søtt rundt den hver gang ho skal sove. Det betyr også at ho sover mye bedre og lengre når ho sover. Ho er blitt mye mer våken i blikket, smiler masse og er SÅ med den timen av gangen ho er våken. Og for ikke å glemme: Vi har nå hatt FEM skrikefrie kvelder PÅ RAD!!!!! Plutselig har jeg MASSE tid til overs! Dette er jo SÅ uvant, men utrolig deilig! Nå sover ho 1-3 timer av gangen og er våken ca 1 time. Sover godt om natta, og det betyr en mye mer uthvilt og glad mamma! På fredag kunne jeg og TH sitte i sofaen og holde hånda på kvelden for første gang på 8 uker! Så nå nyter vi virkelig livet!!!! Tihi... Dette kan jeg godt bli vant med! ;0)

Ellers skal vi ha barnevelsignelse denne helga. Det gleder vi oss til! Men det gjør også at det er litt av hvert å henge fingrene i, og typisk nok har div timeavtaler havnet nettopp på denne uka. Men det går fint! Jeg tar fart! ;0)

Idag skal jeg få rydda rommet til Sarah Olivie, få bort de klærne som er for små og finne fram de i str 62, gå igjennom alt det vi har fått, og se hva som må byttes. Det siste synes jeg er så vanskelig! Liker ikke å bytte gaver som folk har gått rundt å funnet for å gi oss. Men når en får SÅ mye klær i str.62, så får en rett og slett ikke brukt alt. Så jeg får plukke ut noe som jeg prøver å bytte i en str større. For ALT er jo SÅ fint....! Så det er dagens plan.

Tilslutt må jeg bare legge ved bilder av et nydelig vognteppe som jeg fikk av ei venninne i Skien. Ho har strikket det selv utfra selvkomponert oppskrift. Er det ikke nydelig? Nå nå får jeg et dilemma hver gang jeg skal ut siden jeg har TO fine vogntepper... LUKSUSPROBLEM!
Ha en fin uke der ute!

2 kommentarer:

dronningmia sa...

Hæ? Støvsuger som går av seg selv til faste tider? Seriøst?

Godt å høre at ting har lugnat ner sig lite! Ü

KLEM

Desiree Haaland sa...

Det var et nydelig vognteppe...

Godt å høre at ting har begynt å gå seg til...

Hun er jo så nydelig den lille prinsessa deres. Virkelig vakker var hun, akkurat som mammaen sin.

Det var så koselig å treffe deg igjen. Jeg setter veldig stor pris på deg vettu..

Kos deg masse på søndag, og Tell me all about it etterpå!!!