onsdag 4. november 2009

Litt pynt må en ha!

Er det noe jeg elsker (sånn utenom min kjære lille familie) så er det å pynte og dulle. Og barnevelsignelsen ble selvfølgelig ingen unntak, snarere tvert imot. Fikk litt flash-back til bryllupsforberedelsene, da jeg tråkket fra butikk til butikk for å finne de rette blomstene, de rette fargene på pynten, serviettene og alt en kan lage det fint med på bordet.
Etter besøk på samtlige blomsterforetninger og blomsterutsalg i byen, fant jeg disse vakre rosene på Floriss. Rosa og grønnlige med store, kraftige hoder blandet med brudeslør. Planen var å lage dekorasjoner selv, men tiden strakk rett og slett ikke til oppi alle forberedelsene.
På Kremmerhuset fant jeg disse lenkene med fargede isoporkuler i rosa, grønt og brunt, som så ut som blomsterranker. Fant også noen rosa hjerter som fikk flyte litt rundt på bordet sammen med rosa telys.
Ikke særlig tvil om at dette var et selskap for ei lita tulle?!

På menyen sto
langstekt lammelår med rotgrønnsaker, poteter og provance lammesaus,
og karamellpudding til dessert.

Hadde mormor vært iblant oss, og fått spørsmålet om hva det smakte, ville svaret vært:
"MER!"

1 kommentar:

cecci85 sa...

utrolig flott Marika!!!