fredag 6. november 2009

Det er pia si, det! <3

Livet er jo bare fantastisk, om jeg så skal si det selv! Sarah Olivie har begynt å komme inn i rutiner og smiler masse hele tida. Det er rart hvordan en glemmer den vanskelige tida med mye bæring og byssing. Når jeg tenker tilbake på det, føles det som en evighet siden, og jeg kan ikke helt huske hvordan det egentlig var. Vi mødre har nok en egen evne til å glemme det negative når det gjelder våre egne barn...

Som nevnt tidligere, var vi en tur i Skien for noen uker siden. Det var SÅ godt å komme "heim te mor" og få litt avlastning og råd. Ho fikk røska meg litt ut av det innkjørte sporet mitt, og hjulpet oss inn på et annet. Det hadde både jeg og Sarah Olivie godt at, tror jeg... Det er godt det finnes sånne mødre!
Når vi var i Skien, sov Sarah Olivie i vogna si hele uka. Både dag og natt. Var veldig greit og bare rugge ho i søvn over dørstokken på kvelden, og så trille inn på soverommet når det var tid for mor sin skjønnhetssøvn. Da vi kom hjem, hadde ho første natta i sin egen seng, men var så urolig at mor fort tøy til vogna igjen. Hva gjør man ikke for egen søvn??? Og ho har ligget i vogna siden. MEN jeg fant ut at jeg kan ikke komme på 3mnd-kontrollen og fortelle at jentungen ligger i vogna på NATTA... Det ville vært LITT flaut... Så her forrige kvelden utstyrte jeg Bed side crib`en med stor sengebeskytter, så det skulle bli lunt og godt, og minne om vogna, la på plass saueskinnet, og krysset det jeg hadde for at tullemor skulle trives oppi der. Min bekymring var HELT forgjeves! Og hurralujula for det! ;0) Ho sov like godt der som i vogna, så da var mor lykkelig. Nå kan jeg legge ho selv om ho er våken, og ho sovner etter en stund. Flinke, lille pia til mamma`n sin!

Så nå bare gleder vi oss over at ho er blitt så flink! Ho smelter hjertene våre gang på gang med sine herlige smil og nydelige pludring. Og som alle foreldre, er vi sprekkeferdig av stolthet over den vakre skapningen vi er velsignet med. Et virkelig mesterverk av Skaperens kunstnerhånd, er ho! ;0)

Ha en velsignet helg, der ute!

Ingen kommentarer: