torsdag 31. desember 2009

...og takk for det fantastiske gamle!

Ja, da var det 1.nyttårsdag, og året som har gått kommer aldri til å glemmes. Synes ikke det er lenge siden jeg gikk sprekkeferdig rundt med graviditetstesten i lomma, og kikket på den gang på gang. Kunne det virkelig være sant??? Og nå sitter vi her med verdens vakreste, lille skatt som allerede er 4mnd idag! What a blessing!2009 kan man vel nesten betrakte som et hvile år, for vår del. I alle fall fram til 1.september. Både jeg og min kjære ble sykemeldte i februar. Han i påvente av omskolering, og jeg pga en litt krevende graviditet. Da hadde vi jo valget: Sette oss ned og synes synd på oss selv, eller kose oss sammen med alle de fine forberedelsene og se på det som en laaaaaang ferie. Vi valgte det siste! Det gjorde og at vi fikk malt huset, lagt nye 600m(!) med terrassebord på hverandaen, og så mye mye mer. Jeg skal vel ikke skryte på meg at jeg gjorde så mye med huset og terrassen, men jeg laget god lunch og middag, og holdt pågangsmotet til de arbeidende oppe så godt som jeg kunne. Med god mat og gode oppmuntringer går arbeidet så mye lettere!

Så kom jo vår elskede, lille skatt 1.september! Oh, what a day! Litt mye styr i starten, men det hører med til de små. Etter 6 uker begynte ting å jenke seg, og tiden som fulgte ble bare mer og mer fantastisk! Tenk at ho er 4mnd allerede!

På denne tiden skjer det jo noe nytt hele tiden. Sarah Olivie sitter nesten selv, elsker oppmerksomhet, og gjør alt som står i sin makt for å få det. Ho sjarmerer alle rundt seg, og sparer ikke på smilene sine. Og mora hennes blir sprekkeferdig av stolthet gang på gang! ;0) Utrolig hva disse små kan gjøre med oss som foreldre... Ahhh...
Hennes første jul feiret vi hjemme med mormor og bestefar i Skien. Kjempekoselig! Og da ho sov så dårlig før jul, begynte mor håpefullt med litt smaksprøver på grøt. Litt skrekkblandet fryd hos lillemor, men da jeg på lille julaften oppdaget et lite riskorn av ei tann, og 3.juledag en tann til, kuttet vi fort ut grøten igjen. Og lillemor er STORFORNØYD med bare morsmelk, og ser ikke ut til å lide noe tap. Godt for alt en slipper før en må, tenker nå jeg...

Nå skal stua klargjøres og huset vaskes! Venter hele TH sin familie på middag på søndag, så det blir koselig! Og siden jeg svært sjelden drister meg til å invitere så mange på middag, kjennes prestasjonsangsten en smule. Men det er kalkun som står på menyen, så det går nok bra!

Da må jeg få ønske dere alle et fantastisk, godt og innholdsrikt nytt år!
...og takk for det fantastiske gamle!

2 kommentarer:

cecci85 sa...

Takk for det gammle, og et skikklig godt nyttårr til dere,hele familien !!! :)

Unknown sa...

Godt nytt år til dere også :) Ja det har vært et spennende år 2009 og jeg gleder meg til å finne ut hva dette året kan bringe :) Stor klem til deg fra Marianne