mandag 11. januar 2010

Ikke bare bare...

Idag hadde jeg mange planer for dagen. Huset skulle ryddes og vaskes, jeg skulle handle inn for hele uka, jeg skulle brette og vaske en gjeng med klær, jeg skulle ned på hagesenteret og kjøpe noen Primula i forskjellige farger og kanskje en bukett tulipaer... Jah, med andre ord, planen var å være skikkelig effektiv idag! Har jeg lykkes? Tja... Fikk i alle fall rydda spisebordet og lagt på en duk der... Jeg må jo innrømme at jeg mer enn en gang har ønsket meg en reddende engel som kommer på døra og tilbyr seg og passe vesle frøkna litt mens mor får gjort litt i huset. Jeg har nemlig ei bestemt, liten kålmark av ei datter som IKKE synes noe om å ligge alene på gulvet eller i vippestolen mens mor gjør noe fornuftig. Da går alarmen! VELDIG!

Da jeg var liten, var vi så heldige å ha husmorvikar en gang i uka. Ho vaska huset, bakte, vaska klær og gjorde alt det mamma ikke klarte å komme over hjemme. Tenk om det hadde finnes noe sånt idag?! Noe sånt som ho her, f.eks.:
Ah, det hadde vært noe, det...

5 kommentarer:

Desiree Haaland sa...

You just call out my name, and you know wherever I am. I'll come running to see you again.
Winter, spring, summer or fall. All you've got to do is call. And I'll be there, yes I will.. You've got a friend

Marika C. Hetland sa...

Så det betyr at jeg bare kan ringe deg når jeg trenger en til å vaske huset mitt? Eller til å passe min elskede kålmark? Hmmm... Det skal jeg huske på! Har du spesialavtale på Torp? Tihi...
Du er så skjønn!

Unknown sa...

Heisann!!
Et forslag til deg :) Flytt til kongsbergområdet, skal jeg passe kålmarken din 4 timer 2 dager i uka for deg jeg :)
Lykke til, vennen! syns du er flink jeg :)

Anitra sa...

Ja eg kjenne meg veldig igjen me alt d du skrive;) Mi lilla vil isje ver aleina et sekund ein gang, så som oftes blir aldri ting sånn så eg har planlagt di;) Men eg nyde kvert sekund.... Hadde vert kjekt å troffes ein gang.. Begynne å bli ei stond si;)Kosa deg masse me gulljentå di. Koz Anitra

Desiree Haaland sa...

Det er akkurat det det betyr.. Trenger ingen spesialavtale på torp. Jeg flyr selv, eller bruker bare det gull gratiskortet som banken gav meg